Entegre Pazarlama İletişim Planı Nasıl Oluşturulur?

Entegre pazarlama iletişimi, son kullanıcılardan doğru zamanda ve doğru yerde ürün ve hizmetleri tanıtmak için pazarlama karmasının tüm yönlerini birleştirir. Son kullanıcılar arasında maksimum farkındalık için ürünlerinizi tanıtmanız gerekir. Entegre pazarlama iletişim planına göre, bir markayı tanıtmak için çeşitli yöntemler maksimum etkinlik ve daha iyi sonuçlar için bir araya getirilmiştir. Özetle, entegre pazarlama iletişimi, markanın görünürlüğünü arttırır ve müşterilerin alışverişe çıktıklarında markayı hatırlamalarını sağlar. Entegre pazarlama iletişimi planının etkisi, son kullanıcıların markayı aynı anda birden çok yerde görmesi gibi daha fazladır.

Bütünleşik bir Pazarlama İletişim Planı nasıl oluşturulur?

Entegre bir pazarlama iletişim planı, belirli bir ürünü veya hizmeti tanıtmak için mevcut kaynakları ve zamanı göz önünde bulundurmalıdır. Entegre pazarlama iletişim planı ile ürün ve hizmetlerin tanıtımı için doğru kaynakların bütçelenmesi ve tahsis edilmesi son derece önemlidir. Pazarlama planının amacı net olmalıdır.

İkinci adım, şirketiniz, markanız, özellikleriniz ve en önemlisi hedef kitleniz hakkında olabildiğince fazla bilgi toplamaktır. Ürünlerinizin ve hizmetlerinizin en iyi alıcılarının ve sizden ve kuruluşunuzdan neler beklediklerini anlamayı hedeflenmelidir.

Entegre pazarlama iletişim planına nasıl devam etmek istediğinizi planlayın. Daima adım adım yaklaşımı benimseriz. Entegre bir pazarlama iletişim planı yazmadan önce dikkatli bir şekilde kapsamlı bir araştırma yapılmalıdır.

Entegre pazarlama iletişim planı hazırlamamız için müşterilerden beklentiler:

Pazarlama planı, hedef müşteriler arasında ürün ve hizmetleri nasıl tanıtmayı amaçladığı ile ilgili ayrıntılı özeti

Kuruluşunuzun geçmişi, geçmişi ve vizyonu

Ürünlerin tanıtımı ve markanızın özelliklerini ve temel bileşenleri

Hedef pazarın iyi tanımlanması gerekir. Markanızın müşteri beklentilerini nasıl karşılayabildiğini ve aşabileceğini planlamanız için markanın rakiplerinizden nasıl daha iyi olduğu konusunda netlik sağlayan içerikleri sağlamanız ve tüketiciler niçin sadece ürününüzü satın almalı ve başka bir yere gitmemesini sağlamak için fikirler üretilmeli çünkü müşterinin zihnini okumak ve algılarını bilmek önemlidir. Markayı rakiplerle karşılaştırın. Markanın rakiplerden daha iyi olduğu kısımları detaylandırır, rakip faaliyetlerini yakından takip edin. Pazarlama planının güçlü yanlarını, zayıf yönlerini, tehditlerini ve fırsatlarını vurgulayan bir SWOT analizi gerçekleştirin.

Markanızın bilinirliğini oluşturmanıza yardımcı olacak araçları ve yöntemleri belirtin.

Entegre pazarlama planının periyodik olarak gözden geçirilmesi gerekmektedir.

Planın sonuçlarını ölçün ve kuruluşunuzun ürünleri başarılı bir şekilde tanıtmasına nasıl yardımcı olduğunu ve daha yüksek karlar ve gelirler kazanmasını nasıl sağladığını öğrenebilirsiniz.

Benzer İçerikler