Adserver Nedir Ne İçin Kullanılır

Adserver kelime anlamı olarak reklam sunucusu demektir. Bir internet kullanıcısı internet sitelerine giriş yaptığında karşısına çıkan reklamlar Adserver sunucusu tarafından yayımlanır. Sunucu sayesinde reklamın ne kadar görüntülendiği ve tıklandığı hesaplanabilmektedir.

adserver Ne İçin Kullanılır?

Video, Banner, Post ve E-mail marketing v.b display reklam yayımlarının görüntülenmesini ve cliklenmesini saymak için kullanılır. Form sayfaları, teşekkürler sayfaları gibi reklamlardan gelen dönüşümün sayıldığı tüm sayfalarda da kullanılabilir. Satış gerçekleşen sayfalarda, kaç conversion oluştuğunu, hangi üründen hangi tutarda satış gerçekleştiğini mecra ve görsel bazlı raporlanmasını sağlar. Kısaca Adserver her türlü reklam yayınını raporlamayı ve analiz etmeyi sağlar.  Reklamverenlerin bütçelerini daha efektif ve verimli kullanabilmesi için Adserver kullanması gerekmektedir.

Türkiye’de Faaliyet Gösteren Adserver Portalları

#Reklamport

Reklamport 2008 yılında kurulan yerli bir dijital medya şirketidir. Hem kendi içindeki markalara hem de dışarıdaki ajanslara Adserver raporlama hizmeti sunmaktadır. Markaların ve ajansların anlık rapor erişimi için gerekli kullanıcı tanımlanması yapıldıktan sonra panelden rapor çekilebilmektedir. Reklamport ekibi tarafından markalara düzenli olarak hazırlanan, yorumlanmış özet raporlar da paylaşılmaktadır.

#DoubleClIck CampaIgn Manager

DoubleClick Campaign Manager (DCM) dijital pazarlama platformu bir Google işletme ürünüdür.  DoubleClick Campaign Manager dijital pazarlama platformu medya planlamasından raporlamaya kadar olan tüm reklam kampanyalarının yönetimini basitleştirir. Platformda tüm dijital yayımlarınızı daha akıllı ve  hızlı  yöneterek  kampanyalardan daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz. İşletme hedeflerine yönelik günlük ve özelleştirilmiş raporları DCM üzerinden belirleyerek çekebilir ve yönetebilirsiniz.

#SIzmek

Sizmek, reklam yayın , optimizasyon ve raporlama hizmeti sunan ABD merkezli bir teknoloji firmasıdır. 70’den fazla ülkede, 49 lokal ofisi ile 5.000’den fazla ajansa Adserver ve DSP olarak hizmet vermektedir. Tüm reklam formatlarında kampanya yönetimi, 300’e yakın metrik ile raporlama ve  brand safety&fraud takip imkanı sağlar. IAB ve MRC sertifikalarına sahiptir. İstanbul, Esentepe Astoria B Kule’de ofisi bulunmaktadır. Sizmek Türkiye ofisi, 2009 yılından beri çalışmalarına devam etmektedir. Sizmek ürünleri ve platformu hakkında detaylı bilgiye buradan erişebilirsiniz.

#Adform

Adfrom hikayesine Danimarka’nın Kopenhag şehrinde kurularak başladı. 20’ye yakın ülkede ofisi bulunmaktadır. Adfrom kendisini dijital dünyanın en büyük ve bağımsız reklamcılık şirketlerinden biri olarak tanımlıyor. Maksimum erişim için çapraz kanal, çapraz ekran ve çapraz cihaz modeliye reklam raporlama ve analiz hizmeti sunmaktadır. Gerçek zamanlı yayın optimizasyonu ve yüzde yüz reklam görünürlüğü gibi hizmetler ile internet reklamcılığında kullanılan önemli toollardan biridir. 

#gemIus DIrect Effect
  • Real user hesaplaması, real user frekansı, platform bazında gerçek kullanıcı verisi (PC, Mobil, Tablet)
  • Otomatik UTM yapısı, Kreatif bazında yapılabilen optimizasyon çeşitleri
  • Conversion ölçümü ( GemiusPrism den sağlanan detaylı analytics verileri) Bounce rate, visit, visiter, duration vs.
  • Viewability, custom viewability
  • Interaction ölçümü
  • Progress( girilen impression, click ve aksiyon hedeflerine göre arayüzde renklendirilmiş olarak seçilen tarihte hedefe göre progressin normal, yavaş veya hızlı gittiğini yüzde oranlarıyla görebilirsiniz. Bu mecrada volüm artmalı bu mecra yavaşlamalı, bu mecradan gelen action bu sürede daha çok olmalıydı veya seyrinde gidiyor,  gibi sonuçları kolay okunabilir şekilde görebilirsiniz.)

Benzer Gönderiler

bir yorum bırakın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.